preskoči na sadržaj
Vijesti

Dobro došli na sat lektire u Njarnjas Grad !

 
….i tko hoće znat koji je ovo grad koji se ovdi vidi, ovo je Njarnjas Grad, Njarnjasi ga su zidali, Njarnjasi ga gospoduju, Njarnjasi mu su i zakone dali..“
 
Tekstom iz Dunda Maroja, Dugi Nos, negromant, Branimir Krizmanić, učenik  2. d razreda, započeo je nastavu hrvatskoga jezika i književnosti u školskoj knjižnici. Odjeven u zanimljiv kostim s maskom dugoga nosa, na radost učenika 1b i 1e razreda uveo nas je u 16. stoljeće, kada je živio i stvarao naš veliki renesansni komediograf, Marin Držić. Prolog, Josp Jerkovac, učenik 1 c razreda, proveo nas je kroz zanimljivu PowerPoint prezentaciju pod naslovom: Dobro došli na sat lektire u Njarnjas Garad."
 

 
       Nije tajana da učenici naše škole ne vole čitati i „ i da od knjiga bježe“ ,kako je to spomenuo Dugi Nos u igranoj sceni na početku sata. S ciljem da učenike zainteresiraju za knjigu i čitanje, naša školska knjižničarka, Jadranka Gabriša Perković i nastavnice hravatskoga jezika i književnosti, prof. Blaženka Lukačić i prof. Sanja Tomazinić Krotin, osmislile su zajedno: Program poticanja člitanja.
 
       Na suvremen i zabavan način, kroz timski rad , razvijajući partnerske odnose, knjižničarka, nastavnice i učenici (koji se sami jave ili ih nastavnice odaberu) sat lektire u školskoj knjižnici učine nezaboravnim doživljajem.
 
       U četvrtak, 28. svibnja prema nastavnom planu i programu hrvatskoga jezika i književnosti za prve razrede , na redu je bila nastavna cjelina: Humanizam i renesansa u hrvatskoj književnosti. Nastavna jedinica: Marin Držić. Blok sat je izgledao ovako:
 
1.    ŠKOLSKI SAT
        Glazba: La Muzika di note; izvode Dubrovački Trubaduri (uz PowerPoint pp  s Interneta – Dubrovnik noću).
         Igrana scena: Prolog Dugog Nosa, Negromanta( Prilagođen tekst: igraju učenici 2d r. IOŠ-a: Baranimir Krizmanić i Josip Jerkovac,1 c r.)
         Njarnjas Grad – savršenstvo sklada i ljepote
         Sadržaj PwerPoint prezentacije:
     * Upoznajmo Njarnjas Grad - biser Jadrana
         (Dubrovnik danas,znamenitosti,poznati Dubrovčani, zanimljivosti).
     * Držićev Njarnjas Grad na vrhuncu moći i slave (Dubrovačka republika, unutrašnja i vanjska politika,javno i privatno, dnevni i noćni ritam grada).
     * Dubrovnik - grad Držićevog zavičajnog iskustva(O Držiću: kratki žvotopis, što i kako je pisao, Držić političar,glumac urotnik ).
     * Je li Držić doista bio opasnik ?
     * Renesansni pogled na svijet kroz djela M. Držića (fortuna, virtu….)
     * Zbiljski stanovnici Držićeva Njarnjas Grada (stvarni likovi koje nije slučajno odabirao).
     * Dubrovačka svakodnevica u djelima Marina Držića
        (Istraživački rad učenika: Što su jeli, kako su se odijevali i kako su izgledali stari Dubrovčani. Brad kao simbol mudrosti i muževnosti – učenici sami govore o tome što su istražili ).
 
 2. ŠKOLSKI SAT
 
*Pomet na suvremen načinvideo zapis igrane scene učenika Srednje škole    Glina (igraju: Dražen Ančić i Nikša Odić, učenike je uigrala i pripremila prof. Ljerka Ikasović) , Program obilježavanja “500 godina rođenja Marina Držića”, srednjih škola SMŽ  koji je u listopadu 2008.g. održan u Hrvatskoj Kostajnici
 
 * Radionica: Marin Držić u svakodnevici renesansnog
                      Dubrovnika
   ( Podjeljeni u 5 skupina učenici će samostalno istražujući tekst
 iz knjnige : S. Stojan: Slast tartare,- Marin Držić u svakodnevici
 renesansnog Dubrovnika, pokušati odgovoriti na neka pitanja i
 povezati razmišljanja renesansnog čovjeka s razmišljanjima
 suvremenog čovjeka 21. st. tj. aktualnost Držićevih djela danas).
 
*  Evaluacija sata
 
* “Slasna tartara” (Dubrovačke čakule) na stolu
   školske knjižnice (degustacija slasnog kolača načinjenog prema receptima starih Dubrovčana).
 
Na početku sata učenici su dobili pitanja kao poticaj za razmišljanje:
         Što bi Držić danas pisao ?
          Koga bi njegovo pero s veseljem neštedmice razobličilo ?
          Kome bi se danas slatko smijali gledajući njegove predstave ?
     *    Koga bi prepoznavali ?
          Koji bi danas bili njegovi ljudi nahvao ?
          Bi li mu danas vladajuće strukture pravile probleme ?
          Bi li danas Držić pisao urotnička pisma i s kojim prijedlozima ?
    *     Da smo slušali Držića možda danas ne bismo gradili Pelješki most ?
 
 Na satu lektire u Njarnjas Gradu bile su i : ravnateljica Slađana Tadić, te dvije nastavnice iz Kutine, prof. Julija Panjičanin (Školska knjižnica Tehničke škole) i Ana Demut (Škoska knjižnica OŠ „Z. Franka“).
 Na kraju „feštizijade“ učenici (sata lektire u školskoj knjižnici) i nastavnice su uživali  u   Dubrovačkim čakulama – kolač pripremljen prema receptu starih Dubrovčana.
 Evaluacija sata: učenici su dali ocjenu: 5+.
 Program će se nastaviti i slijedeće školske godine još bogatiji i suvremniji.
 
Ovom prilikom zahvaljujemo školskim knjižničarkama, profesoricama u : Graditeljsko tehničkoj školi Zagreb, Evici Martinović, koja nam je poslala  rijedak i treško dostupan materija (crteži slikara I. Grubića – likovi iz Držićevih djela), Milki Macan, Medicinska škola Dubrovnik( dokumetarno igrani film: Od tartare do urote), Dr. sc. Slavici Stojan (HAZ-u, Zavod za povijesne znanosti Dubrovnik) što je film ustupila (tako da sada imamo i film i knjigu).
 

 


Izvor: prof. Jadranka Gabriša - Perković

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 29. 5. 2009.




preskoči na navigaciju